Katrin blogi

lauantaina, elokuuta 11

Eläimellistä menoa

Pikkusiskolla on synttärit, joten olen hänen luonaan kylässä. Tämä eläimien paljous jaksaa hämmästyttää minua joka kerta. Nooralla on chihuahua, collie, kolme rottaa, neljä gerbiiliä, kaksi marsua, kaksi venäjän kääpiöhamsteria, jättiläisagakonna (se näyttää isolta sammakolta), korallissormisammakko (se on sammakko), kuningaskäärme, jättiläistuhatjalkainen, kolme tarantulaa (ne ovat kammottavan näköisiä isoja ja karvaisia lintuhämähäkkejä) sekä akaattikotilo (eli iso etana).

Kyläilen siis ilmaisessa eläintarhassa, jossa jokaisesta eläimestä saa halutessaan kuulla pitkänkin luennon, ja kaikkea saa pitää sylissä ja silittää, jos haluaa. Minä olen eläinrakas, mutta täällä haluan silittää lähinnä vain koiria. Äsken näin kuinka käärme söi itseään leveämmän hiiren. Huisia. Pikkuhiljaa hiiri vain katosi parempiin suihin, pää edellä. Minä järkytyin vähän jo pelkästään siitä, kun hiiri kaivettiin esiin pakastimesta, puhumattakaan siitä että käärme sitten nappaa kiinni ja kuristaa kuolleen, pakastuneen hiiren, jota heilutellaan sen silmien edessä.

Kaikesta huolimatta hyvää syntymäpäivää Noora!