Katrin blogi

sunnuntaina, maaliskuuta 15

Auto

Nyt on meidänkin perheeseen ostettu auto. Ensin ajattelin, etten kehtaa kertoa asiasta kenellekään, olenhan niin kauan puhunut yksityisautoilua vastaan. Ajattelin, että jos menemme autolla kylään, on auto jätettävä muutaman metrin päähän piiloon ja käveltävä siitä. Mutta siitäpä sitten soppa syntyisi, jos minä olisin kuskina. Seuraavaksi arvuuteltaisiin, olenko raskaana kun en ota viiniä. Parasta siis tunnustaa rehdisti, että olemme hankkineet auton.

Auto tulee kotiin vasta kesällä. Sitä ennen on aikaa laatia suunnitelmia siitä, että vain välttämättömät ajot ajetaan, muuten käytetään yhä julkisia. Välttämättömät ajot? Ennen väitin, ettei sellaisia olekaan. Nyt olen kuitenkin hitaasti päätynyt siihen, että esimerkiksi mökkireissut on hyvä tehdä autolla. Meidän mökille pääsee kyllä bussillakin, tai siis tunnin kävelymatkan päähän pääsee. Tunnin kävelymatka on juuri ihanteellisen mittainen kävelyretki metsän keskellä lintujen laulaessa ja auringon paistaessa. Mutta talvella perjantaisin työpäivän jälkeen pilkkopimeässä taskulampun valossa se ei ole ihanteellinen reissu. Kesäisin puolestaan on kurja rajoittaa mökkireissun pituus sen mukaan, monenko päivän sapuskat jaksaa selässään kantaa. Siksi auto.

Auto on sininen. Tässä oikeastaan kaikki, mitä minä autoista ymmärrän. Koska joku saattaa kysellä muitakin yksityiskohtia, otin niistä selvää. Lauri kertoi, että auto on Ford Fiesta. Alla on kuva, meidän automme on muuten samanlainen, mutta tumman sininen.

5 Kommentit:

At 11:19 ip., Blogger Jaana Leppäkorpi sanoi...

Tervetuloa joukkoon! Niin käy yhä harvinaisemmiksi autottomat kotitaloudet Espoossa. Meidän autohan on punainen ja parissa kuukaudessa on niitä välttämättömiä ajoja kertynyt sellainen tuhat kilometriä... Eikä mökillä olla käyty vielä kertaakaan. Että silleen.

 
At 10:19 ap., Blogger Anu sanoi...

Itsekin ajan vain välttämättömät ajot. Tämä tarkoittaa sitä, että neljässä vuodessa olen ajanut 11 tuhatta kilometriä. Se on aika vähän.

Olen siis nykyään vähän sitä mieltä, että jos taloudessa on auto, sillä pitää ajaa. On kauheaa tuhlausta ostaa auto pihaan ja ajella itse bussilla.

 
At 8:09 ip., Blogger TagenTurinat sanoi...

Meillä tuli vuodessa n. 29 000 kilometriä. Kaikki tietenkin aivan välttämättömiä ajoja...

Auto on kyllä kiva keksintö.

 
At 8:45 ap., Blogger Veera sanoi...

Minä olen tästä niin kertakaikkisen hämmentynyt, etten vieläkään osaa sanoa mitään. Olen analysoinut tunnettani ja tullut siihen tulokseen, että kyseessä on sama muutosvastaisuus, joka hämmentää minua myös esim. silloin, kun joku johon olen tutustunut sinkkuna menee pariutumaan tai pitkäaikainen rellestyskaveri saa vauvan. Teidän kaksihenkisessä perheessänne on nyt yhtäkkiä kolmas pyörä. Olen mustasukkainen, mutta eipä huolta, eiköhän tämä mene ohi, kun pääsen kyytiin joskus :)

 
At 9:48 ap., Blogger Petteri Oksa sanoi...

Parissa kuukaudessa tuhat kilometriä? Neljässä vuodessa 11 tuhatta? Vuodessa 29 0000?

Ei hemmetti. Miten tuo tehdään? Meillä tulee auton mittariin semmottit 50 - 60 tuhatta kilometriä vuodessa....

 

Lähetä kommentti

<< Home