Katrin blogi

sunnuntaina, helmikuuta 15

Ystävänpäivä

Kun ystävänpäivää ryhdyttiin ensimmäisiä kertoja viettämään Suomessa, ajattelin kyseessä olevan amerikkalainen, teennäinen ja kaupallinen päivä, jonka tarkoitus on saada ihmiset kuluttamaan. Sittemmin olen kuitenkin tullut toisiin ajatuksiin. Aivan liian harvoin tulee sanottua ystävälle, että sinä olet minulle tärkeä. Ystäväpäivä antaa loistavan syyn muistaa ystäviä ja juhlistaa hyvää ystävyyttä oikein kunnolla. Suuria juhlia en ole koskaan järjestänyt, joten ystävyyttä tulee juhlistettua vain muutaman ystävän kanssa kerrallaan, mutta jokainen tärkeä ihminen on silti ajatuksissa mukana.

Eilen juhlimme ystävyyttämme Juhan ja Susun kanssa. Olin antanut itselleni luvan hömpsähtää ystävänpäivästä oikein kunnolla, ja siksi pöydässämme oli pinkkejä kynttilöitä, lautasliinoja joissa oli pinkit sydämet, pinkkiä kuohuviiniä sekä sydämenmuotoisia kahvileivoksia, joiden päällä oli värikästä strösseliä. Lisäksi olin laittanut kaikille pienet ystävänpäiväpussukat, joissa oli suklaapusuja, suklaasydämiä ja saippuakuplia.

Vähän jälkijunassa haluan toivottaa kaikille ystäville hyvää ystävänpäivää, te olette minulle tärkeitä.