Katrin blogi

torstaina, huhtikuuta 15

Nilkkaongelmia

Nilkkaongelman vuoksi olen nyt reilun viikon verran kulkenut keppien kanssa. Helsingissä se on todella vaikeaa. Ihmiset ovat aina kävelleet rautatieasemalla toisiaan päin, mutta yllätyksekseni huomasin, että edes kepit eivät estä törmäilyä. Liukuportaissa yritän painautua mahdollisimman pieneksi oikeaan reunaan, mutta siitä huolimatta matkalla alas metroon ainakin neljä kiireistä ihmistä ehtii tönäistä mennessään. Päin kävelemisen tai portaissa tönäisemisen jälkeen ei seuraa anteeksipyyntöä, vaan vihainen mulkaisu sitä onnetonta kohti, joka kehtaa kulkea hitaasti. Pois tieltä vammainen, meillä on kiire!

Tampereella puolestaan ihmiset pysähtyvät odottamaan, että voisivat pitää ovea auki. Rautatieaseman hississä edellinen hissinkäyttäjä jäi odottamaan minua, vaikka kuljen keppien kanssa todella hitaasti. Yliopiston ruokalassa tuntemattomat ihmiset tarjoutuvat kantamaan tarjottimeni, ja opiskelukaveri nousi pöydästään toiselta puolen ruokalaa kysyäkseen, tarvitsenko apua.

Kun nyt kerran aloitin tämän vuodatuksen, on pakko vielä kirjoittaa Espoon tavasta hoitaa terveyskeskuksen potilaat. Kävin verikokeissa viime viikon tiistaina. Sen jälkeen sain puhelinnumeron, josta voisin tiedustella tuloksia seuraavana päivänä. Samoin sain ajanvarauksen puhelinnumeron, josta minua pyydettiin varaamaan aikaa seuraavana maanantaina.

Sen jälkeen olen soittanut kaikkiin näihin numeroihin (kahteen ajanvarausnumeroon sekä sairaanhoitajan numeroon) noin kahdeksan kertaa päivässä, jonottanut kerralla noin vartin ja lisäksi jättänyt soittopyynnön kaksi kertaa automaatille ja kerran sairaanhoitajalle. Yhteyttä vain en ole saanut. Kerran pääsin läpi, mutta silloin minua pyydettiin odottamaan hetki, ja pian puheluuni vastasi joku, jolla ei ollut mitään tekemistä kyseisen asian kanssa. Hän sulki puhelimen, eikä kukaan soittanut takaisin, vaikka olin ehtinyt jo jättää yhteystietoni.

Tänä aamuna marssin terveyskeskukseen keppieni kanssa ja onnistuin lopulta saamaan ajan. Sen jälkeen asia kyllä hoitui rivakasti ja hyvin. Aion kuitenkin kirjoittaa viestin potilasasiamiehelle, sillä tällainen asioiden hoitaminen ei ole lain mukaista.

1 Kommentit:

At 6:11 ip., Blogger Jaana Leppäkorpi sanoi...

Kiitos palautteestasi! Eipä vastaa kokemuksesi sitä, miten asioiden pitäisi olla. Meillä pitäisi olla kehitteillä sellainen takaisinsoittojärjestelmä, jotta puhelimessa ei joutuisi istumaan ja yrittämään yhä uudelleen.

Toisaalta jo kunnolliseen asiakaspalveluun kuuluisi edes se, että yhteystietojen perusteella oltaisiin yhteydessä.

On tärkeää, että laitat asiasta tietoa potilasasiamiehelle.

 

Lähetä kommentti

<< Home