Katrin blogi

torstaina, marraskuuta 1

Lyhyt ja lihava

En käy kovin usein vaateostoksilla, koska en lähtökohtaisesti tiedä kovin montaa inhottavampaa asiaa kuin vaateostoksilla käyminen. Talviaikaan se on erityisen inhottavaa, hiki virtaa talvitakin alla suurissa lämmitetyissä ostoskeskuksissa, ja sovituskopissa vaatteita on kuorittava monta kerrosta ennen kuin pääsee sovittamaan. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa kaikki housut ovat joko rikki tai jääneet pieniksi. Oli siis pakko selviytyä kauppaan todella pitkästä aikaa.

Aika-ajoin olen pitänyt itseäni lihavana, mutta Lauri ja jotkut ystävät ovat vakuutelleet että olen aivan normaalipainoinen. Tämä ajatus kuitenkin karisi sovituskopeissa housuja sovitellessa. Kävin varmaan kymmenessä eri kaupassa ja sovitin ainakin kolmeakymmentä housuparia, ja joka kerta sama tulos: jos housut mahtuvat kiinni vyötäröltä, ne ovat puoli metriä liian pitkät. Seppälän Great Girls- osasto on kokoluokitukseltaan aivan mainio, mutta sielläkin myydään vain mustia vaatteita, eikä koskaan sieviä asukokonaisuuksia. Jos myydään harmaat suorat housut, miksi ei myydä siihen sopivaa jakkua? Eikö lihavien kuulu pukeutua sievästi ja värikkäästi? Jos joku tietää, mistä kaupasta saisi ostettua housut mallia lyhyt ja lihava, kertokoon sen heti!

3 Kommentit:

At 10:39 ip., Blogger Veera sanoi...

Juuri tästä samasta syystä minulla on miltei aina hame - en omista housuja, koska vihaan niiden ostamista enemmän kuin huomattavan monia muita asioita.

Minä olen sentään naurettavan lyhyt, mutta sinä olet sentään jotakuinkin keskimääräisen mittainen. Maailmassa on virhe, jos sinä et löydä sopivan pituisia housuja.

Tarkemmin ajatellen, en tunne yhtään naista, jolle kaupoissa myytävät housut pääasiallisesti mahtuisivat päälle ja/tai olisivat sopivia. Kaikki tuttavani eivät voi olla väärän mallisia. Ei ainoastaan maailmassa, vaan myös vaatteissa on virhe!

 
At 9:30 ap., Anonymous Anonyymi sanoi...

Niin tutun kuuloinen ongelma. En ole koskaan löytänyt lahkeiltaan sopivan pituisia housuja, mutta minä olenkin kokonaista 152 senttiä pitkä. No, viime vuosina on ollut tarjolla erilaisia sortseja, jotka toimivat minulla capreina. Sillä capreina myytävät housut taas ovat aina liian pitkät...

Vielä 1970-luvulla valmistetuissa suomalaisissa vaatteissa oli minunkin mittaiselleni tytölle lahkeiltaan sopivia housuja. Esimerkiksi äitini vanhat Jamekset olivat täydellisen pituiset. Nykyään myytävissä Jameksissa on huomattavasti pitemmät lahkeet kuin aiemmin.

Mutta yhden kivan kaupan olen löytänyt, jos etsin farkkuja: JC. Siinä putiikissa farkut lyhennetään ilman erillistä korvausta ja jälki on hyvää. Suosittelen!

 
At 10:49 ip., Anonymous Anonyymi sanoi...

Pidän kovasti Aleksi 13:n Your face -merkin myyjistä ja valikoimasta. Sieltä löytyy eri pituisia ja levyisiä vaihtoehtoja, tosin lähinnä mustia suoria housuja. Sokoksen palvelu on myös ollut kätevää. Olen joskus soittanut, että nyt tarvitaan tämän kokoinen musta hame ja kun olen kauppaan saapunut, on siellä odottanut 3 vaihtoehtoa, joista olen voinut kokeilla. Löysin siis sopivan hintaisen ja kokoisen hameen n. 15 minuutissa. Sokoksella on myös pukeutumiskonsultti tms., jonka voi maksutta varata.

Monissa kaupoissa on myös lahkeiden lyhennyspalvelu, kannattaa käyttää, jos housut muuten sopivat. Ja joskus voi myös harkita teettämistä, jos on juuri sopiva kangas saatu tai hankittu muualta. Ei ole aina niin kallista kuin luulisi, jos löytää sopivan ompelijan. Sain kerran jakkupuvun hameella sekä housuilla teetettynä edullisemmin kuin monet kauppojen valmiista malleista ja oli (silloin) juuri oikeaa kokoa.

 

Lähetä kommentti

<< Home