Katrin blogi

maanantaina, elokuuta 9

Paluu arkeen

Loma on nyt loppu, mutta voi millainen loma se oli! Pitkä, rauhallinen ja ilmojen puolestakin aivan paras. Vielä eilen mökillä järven vesi oli 28,2 astetta, vaikka ollaan jo elokuulla.

Olen ruhtinaallisen pitkän loman aikana ehtinyt hyvin ladata akkuja ja levätä, mutta toisaalta paljon olemme saaneet aikaiseksikin. Aitassa on seinät pystyssä, ja kattokin jo vähän vaille valmis. Muutama pystyyn lahonnut puu on kaadettu tulevan aitan vierestä. Lisäksi puutarha on kaivettu tänä kesänä esiin sitä peittäneen saniais- ja rikkaruohoverkoston alta, ja viinimarjapensaiden ympäriltä saniaiset on pyritty hävittämään juuriaan myöden. Onnistumisprosentti selviää sitten ensi kesänä. Yhden juhannusruusunkin olen puutarhaan istuttanut. Lisäksi olemme saaneet pestyä kaikki mökin matot, ja yhden maton kotoakin. Voin siis olla tyytyväinen lomaan myös sikäli, että melkein kaikki mitä olin suunnitellut tehtäväksi myöskin tehtiin.

Tänään olen aloittanut paluun arkeen pehmeällä laskulla. Olen siivonnut työpaikkani, eli kodin. Lisäksi olen järjetellyt työaikataulujani, eli ilmoittautunut graduseminaariin. Lisäksi olen vielä hankkinut työvälineitä, eli hankenut kirjastosta tenttikirjoja. Nyt aletaan pikkuhiljaa pääsemään siihen pisteeseen että varsinainen työ eli tenttiin lukeminen voi alkaa.