Katrin blogi

sunnuntaina, maaliskuuta 5

Omituinen otus

Koska olen blogimaailmassa vasta aloittelija kävin vähän vakoilemassa
muiden blogeja. Huomasin, että blogissa on tapana luetella
omituisuuksiaan. Tässäpä niitä siis olisi:

1. Uuden kirjan ongelma
Luettuani hyvän kirjan loppuun olen ongelmissa. Kirjahylly on täynnä
uusia kirjoja, mutta en mitenkään pysty päättämään mihin niistä
tarttuisin seuraavaksi. Siksi tartun useaan, ja aloitan aina useampia
kuin yhden kirjan. Lopulta päädyn lukemaan yhden loppuun saakka, ja
seuraavalla kerralla aloittaminen on vähän helpompaa; kannattaa
aloittaa jostain jo kerran aloitetusta. Kirjahyllyssäni on aina
lukuisia kirjoja, joissa on kirjanmerkki viiden ensimmäisen sivun jälkeen.

2. Espoo-identiteetti
Kyllä, minulla on todellakin Espoo-identiteetti. Minulle Espoo ei ole
vain moottoritie jolle on myönnetty kaupunkioikeudet. Minulle Espoo on
kulttuuria, luontoa ja tilaa asua ja elää. Närkästyn suunnattomasti
joka kerta kun joku kehtaa haukkua Espoota, vaikka itsekin toki usein
haukun kokoomuslaista politiikkaa jota täällä harjoitetaan.

3. Kaapin ovet kiinni iltaisin
Ennen nukkumaan menoa minun on aina tarkistettava huolellisesti, että
kaikki mahdolliset ovet ovat kiinni. Eikä tämä koske vain ulko-ovea;
myös vessan oven ja kaikkien vaatekaappien ovien on oltava kiinni.
Yökylässä herätän kummastusta, kun nousen ylös sängystä ja käyn
sulkemassa vaatekaappien raolleen jääneet ovet.

4. Ruoka valmiiksi lautasille
Kun laitan ruokaa isommalle porukalle, annostelen sen aina valmiiksi
lautasille. Tiedostan kyllä itsekin että olisi parempi antaa jokaisen
ottaa itse haluamansa määrä. Joskus otan jopa valmiiksi esille jonkun
kauniin tarjoiluastian ja päätän, että tänään tarjoilen ruoan siinä.
Ennen kuin huomaankaan, ruoka on kuitenkin taas lautasilla.

5. En halua lapsia
Useimpien ihmisten mielestä on omituista, että nainen ei halua lapsia.
Joskus olen jopa kuullut kysyttävän että "vihaatko sä sitten
eläimiäkin?" Mistään vihaamisesta ei tietenkään ole kyse, en vain
suuremmin pidä lapsista enkä siksi keksi yhtään syytä miksi sellaisia
pitäisi hankkia. Lisäksi arvostan vapaa-aikaani liikaa. Minä haluan
matkustella, nukkua aamuisin pitkään (ja nukkua myös öisin) ja juoda
punaviiniä silloin kun huvittaa.

3 Kommentit:

At 9:51 ap., Blogger Arto J. Virtanen sanoi...

Olet ilmeisesti päässyt eroon minulle yhteisenä SONK-aikanamme eniten huomiota tehneestä omituisuudesta. Nimittäin siitä, että olit kalenteri-ihminen tosi isolla K:lla. Järkkäsit tapaamisia, lounaita ym. jatkuvaksi virraksi. Tyhjää ei tarvinnut kalenterista etsiä, sitä ei ollut. Onneksi Lauri lienee rauhoittanut sinua;)

 
At 10:57 ap., Blogger Katri Söder sanoi...

No, iltoja olen kyllä pyrkinyt rauhoittamaan mahdollisimman paljon, mutta aamiaisia ja lounaita sovin edelleen tasaisena virtana. Myös iltakokousten ja tapaamisten on syytä olla kalenterissa hyvissä ajoin, hermostun yhä jos tapahtuu jotain odottamatonta jota kalenterini ei osaa kertoa...

 
At 12:32 ip., Anonymous Anonyymi sanoi...

Moi.

Kiva kun sinullakin blogi. Minä voisin kyllä luetella lisää sinun omituisuuksia, mutta olkoon nyt ;)

Tage

 

Lähetä kommentti

<< Home